CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, June 28, 2009

cita² dulu n skrg

korang sebelum nak jadi doktor pernah terfikir nak jadi apa?
atau since kecik lagi DOKTOR la impian korang?

ttibe terigt cita-cita masa kecik dulu yg entah apa²
kalau igt balik rasa malu pun ada gak...

ni lah list ambition aku mengikut turutan:

  1. posmen___mase darjah 1...hahaha sbb abg posmen tu hensem n baik,so aku nak jadi macam die.tiap² ari aku tunggu die anta surat depan uma.
  2. lwyer,hakim,wartawan___yg ini aku nga tau sih..rasenye mase ni nak isi kad pelajar jer pun..
  3. doktor___darjah 2 onwards,mmg nilah cita² aku
  4. fashion designer___ jgn ditaya.lupe jap nk jadi dok. i was a wild child then.design giler² gn geng aku
  5. lecturer maths___my backup plan.tapi tak serius pun.
  6. doctor again___starting form3 mule la serius pasal mase depan.
jadi sekarang alhamdulillah,aku dapat la apa yg aku nak.

bile jadi doktor nnt korang nak pursue specialty apaa?
apa-apa ajalah,asalkan ikhlasss

salam

10 comments:

Lutfi Fadil Lokman said...

dlm hidup ak cuma ad 2 cita2. ahli bomba dan doktor. ahli bomba tu mase kecik2 suke main bomberman. Later I realized bomberman is not actually ahli bomba but tukang bom. I wanted to save lives, not kill ppl (and myself in the process)...so since then pledged 2 be a doctor

farah said...

cita-cita aku sgt banyak..typical
dari kecik sampai besar.cita2 berubah-ubah.

tapi doctor x de lam list aku.
so bile dapat nak jadi doctor ni alhamdulillah.

tp yg pling aku nak is..ak nak ada butik sendiri hee~

dundeepurple said...

ahli bomba = bomberman dua benda yg sgt bbeza tau tak.
hahaha
bayangkan lutfi jadi terrorist...

seb baik la amek medik

fara,kau tak ckp kau nk bukak butik pun aku dh bole agak dah.

kalau tkde dlm list,mcamne leh terbukak ati nk jadik doc?

alhamdulillah u r here now.

heyh heyh aku benci keypad cc ni.

farah said...

obvious ke ? camane ko leh tahu? hahaha

doctor sebab,org da kasi peluang+ dapat mara lagi.x payah aku susah2..so akhirnya disini laa aku.

benci keypad cc jugak. cpt laa bayar joint

dundeepurple said...

fara seswai jadik cik doc la.

tau...camane ekk ..berdasarkan pemerhatian beberapa kali keluar shop ngn kau,espescially pasar baru.haha

farah said...

hahaa
baiklaa

Nana said...

Nanananana

Nana said...

Nanananana

dundeepurple said...

nana nampaknya menunggu org nak buat tribute kat nana lagi eh?

nana la plak buat blog ghe he he

Huda A.M. said...

Aku nak jadi wartawan mule2. Inspired by my father.
Then nak jadik lawyer, sebab byk tgk citer lawyer mase kecek2. Pestu nak jadi fashion designer, composer mase lower form.
Tapi form 1 nak jadi virologist/scientist.
Pastu dah masuk form 4 nak jadik doctor tapi with doubt.
Maybe nak engineering sebab minat amat physics.
Masuk matrix, aku tak kire! Nak jadik DOCTOR gk!!

Hehehe.. Yang penting takmo jadi cikgu maths.Aku rase tak layak sebab satu hw math pon aku tak siapkan.. kah3.. cane nak marah student tak wat keje.