CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, February 4, 2009

KOpi ireNg~~jalan2 cari makan!! yumm

my sis

KOpi ireNg~~dago atas,bandung

Dago Atas, a.k.a Bukit Pakar Timur Ciburial; tak berapa jauh dari bandar Bandung, 45minit drive maksimum. 45 minit ni pun sbb traffic jam je terutamanya malam sabtu,jadi sesiapa yg teringin nak pergi jangan ragu2 lagi.

bagaimana mahu ke sana?korang ikut je papan jalan yang tunjuk ke arah dago. lepas tu,perhatikan papan tanda tu betul2. cari perkataan ini-->SIERRA VIEW. ni penting ni,jangan leka berbual sampai lupa nak check direction.

bila korang dah naik bukit ni,korang jalan terus jer. (nak lg fhm,google jer senang)
nota peribadi** naiklah kereta dengan muatan paling kurang 5 orang, sebab jalan ke sana agak gelap & tdak meyakinkan. sampaikan satu jalan ni kiri kanan pelita je. romantik + horror. haha
tak salah aku,dalam sederet restoran yang pjg tu,kopi ireng number dua paling last. kire near dead end la.

kopi ireng memang BERBALOI.bagi kami sekeluarga,termasuk noi & huda.

aku yg rase mengantuk tu terus segar tengok kopi ireng yg tersergam indah depan mata.
dengan lampu kuning nya yg romantik,satu karakteristik spesial kopi ireng ni bangunannya diperbuat dari kayu.KAYU yang diukir dengan penuh nilai kesenian. bagi org yg suka akan kesenian (seperti aku), kopi ireng mmg mengagumkan dari segi arkitektur.
tapi aku risau juga,nnt2 takut kena mkn anai2.

cameo dua sahabiah ku

ok,jom periksa menu dia.
jus 10-12rib
loinsteak 33rib
spaghetti bolognese 23rib
sup ekor 34rib
pbaru gurame (?) 42rib-->tak igt sgt apekah mknn ini
beryani kmbing 23rib
ayam goreng 12rib (mahal kot)
kitorang 9 orang 450rib. OK WATTT?

bagi penggemar kopi,kopi ireng lah salah satu cafe yg diuruskan/disediakan oleh seorang 'pakar kopi' lokal disini. Memang ramailah yang mengakui kehebatan die ni.aku bukan org temptn,apatah lagi penggemar kopi. tambhn plak,taste org lain2. aku tahu quite a number gak dari kite yg 'coffee freaks'.haha so ,go see for it yourselves!

restoran lain dalam deret yg sama-->the Valley,sierra view,Lela noodles,stone cafe. 200meter sebelum kopi ireng ada restoran lesung (2nd best by viewers poll),Fashion pasta italian food ,Warung igelanca-->sediakan italian+ bali food.

kat Dago atas jg ada Tmn mari baya-utk jogging.kolam air panas.
3jam turun-->dago tea house.
Dago tea house ni restoran+ persembahan kesenian+muzik tradisional. Totally my thing tapi bapak aku tak suke,jadi kitorang ikot je taste bapak aku

pendapat orang lain2, ade yg kate takde perasaan je bile makan kat situ,and said,sekali cube dah cukup kot.terpulang,rasa sendiri baru korang tau..aku suke je pegi sana,dari kopi ireng boleh nampak view satu bandung,yes 'bandung nite life'.
boleh berangan,boleh lepak2 ngn member,boleh berdating..(?), boleh bergambar. cume satu je tak boleh____belaja la....sebb gune lampu kuning.sakit mate huhu

bile nak balik,patah balik je jalan tadi sampai turun bukit. tak ada masalah. lagi satu,dicadangkan pergi lepas maghrib & b4 isyak.lepas tu je people just come rushing in to fill their stomach.
sesiapa berminat,boleh pinjm diskaun kad aku,dpt 10% discount.hoho

give me your feedback!!! i need your feedback! tinggalkan komen anda!

0 comments: