CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, February 6, 2009

menyelami perasaan sendiri..

manusia ni la kan..mmg takleh lari dari berlawn dgn diri sendiri
terutama skali aku
korang pernah tak buat satu kecuaian & korang beeenciii gila dengn diri korang sendiri,sampi korg kutuk diri habis2an . ade la satu bende berlaku kat rumah aku,mybbkan huda memarahi dirinya sendiri.

aku pun ckp la,"takyah le marah diri sendiri. don't be hard on yourself. no one's blaming u"

tak masuk 5 saat aku cakap ayat diatas,aku terdiam.

kenapa?

sebab aku teringat ,baru je petang tadi lepas klas aku maki hamun diri aku.

tak boleh nak salahkan aku jugak.sebab aku dah kene stimulasi yg menusuk jantung& kalbuku berkali2 dlm jangka masa seminggu setengh.. bayangkan jelah diri korang ditikam,bukan dengan apa2 pisau,pembuka envelope,....tp hanya dgn kata2 sahaja. Kata2 kan lagi tjm dari pisau.kalau kene tikam skali je takpe,sempat sembuh.ni tak,taknak chronic exposure plak tu.

kata2 beserta dengan 'pengabaian'. pengabaian macam mane tu?senang ckp..pilih kasih.ha,aku rase hidup aku mmg takleh lari dari org yg berat sebelah ni. tapi parents aku takde kene mengena dlm hal ini. taktau la knape..aku tak cantik?aku tk ckup pndai mengmbil hati?aku tak pandai?aku tak ...ape lg?

korang selesaikan la formula ni..kene tikam+kene abai=>respon yg spatutnya???
mesti la perasaan amarah & dendam
kalau org yg lebih berilmu,mungkin akn lbh bertawakkl kpd yg Esa.
tapi aku,apa yg aku buat.....aku maki diri sendiri. itulah die...

knpe perlu aku salahkn diri sendiri?padhl semua ni bukan aku yg mulakan,tapi knp aku yg kene?
serius aku ckp,apa yg aku hadapi ni memang btul2 mencabr integritiku sebagai seorang student.
lepas puas marah2,tindk balas tak terkawal pun terjadi. aku yg selama ni kononnye bermuka besi,akhirnya mengalah juga pada emosi sendiri.

tadi aku terjumpa diary aku ketika zmn matriks dulu.selak punye selak,terjumpalah satu helai kerts ni.tak igt la dr mane aku dpt. korg bacelah & hayatilah.

'bila engkau memandang segalanya dari Tuhanmu,yg menciptakn sgalanya,yg mencampakkn ujian,yg menjadikn hati sakit,yg membuatkn keinginn mu terhalang,serta menyusahkan hidupmu..pasti akan damailah hatimu krn masakan Allah sengaja mentakdirkan segalanya utk sesuatu yg sia2.

Bukan Allah tak tahu deritanya hidupmu,retaknya hatimu. Mungkin itulah yg dia mahukan,dia tahu hati yg sebeginilah yg selalunya lbh lunak & mudah utk dekat dgnnya...."

mmg menenangkan hati,menyejukkn kalbu.
ye betul,myb aku leka baru2 ni,Allah sj nk bagi peringatan supaya aku buat reflection tntg diri sendiri. of coz,adalah hikmah yg cube nak disampaikan. sikit2 nnt jantung aku jadi kental kot,tough sikit ke.Wallahualam.tapi aku nekad-->aku nk jadi lebih baik dari semalam. & apa yg aku usahakan akan menentukan hari esoknya.

disini aku nk amek peluang to say trimass kpd 2 org yg sudi berdiri di sebelahku & menyumbgkn masa utk mendengar keluhan aku. kamu tahu kamu siapa.tq

0 comments: